Dags att be om ursäkt

Öppet brev till svensk media.

Har ni deltagit i drevet på vår skolfröken från Söderköping?

Då är det dags att be om ursäkt.
Då är det dags att be om ursäkt från djupet av era hjärtan och på era bara knän.

Jag hoppas och tror att ni har modet och förståndet att göra det.
Jag ser fram emot att läsa era ursäkter i era spalter och på era webbsidor.

Kanske kan detta då också bli ett första litet steg i processen att återupprätta förtroendet för svensk media.

Till er som inte har modet och förståndet att nu be om ursäkt har jag ett enda budskap och det är.

Ni borde skämmas.
Måtte Pressdöden komma och ta er lumpna blaska.

Till våra vänner i den Sverigevänliga rörelsen riktar jag dessutom följande uppmaning:
Tag kopia på detta brev och skicka det till alla era mediakontakter. Till er lokaltidning, till er rikstidning, till er nyhetsredaktion, till era övriga mediakontakter. Skicka det till alla som ni vet eller tror har deltagit i drevet på "vår skolfröken från Söderköping". Skicka det även till alla era kontakter bland medias svans av fega medlöpare.

Låt oss gemensamt dränka svensk media i våra krav på ursäkt.
 
Låt oss skapa en folkstorm med kraften av en rasande tsunami.

Uppsala i februari 2016
Stefan Fahlander
En helt vanlig Svensson

PS:
Om ni mot förmodan inte begriper vad jag åsyftar med "vår skolfröken från Söderköping" kan ni läsa mera på
http://aldrigmermoderat.blogg.se/2016/february/ni-fega-uslingar.html

Kommentera här: