Nationalist - Ja visst !


Från de politiskt korrekta leden har det inletts en intensiv hatkampanj mot allt vad nationalism heter.

Jag förstår inte riktigt.

För mig innebär nationalism inget annat än att:
- Jag älskar Sverige lite mera än vad jag älskar andra länder.
- Jag älskar alltså Sverige lite mera än vad jag älskar t.ex. "Yttre Långtbortistan".

Är det något konstigt eller fel med det?

Bara så ni vet det så älskar jag också:
- Min fru lite mera än andras fruar.
- Min son lite mera än andras söner.

Är det något konstigt eller fel med det?

Nej, låt inte dessa Godhetsapostlar "kidnappa" ordet nationalist och göra det till något fult.

Det har naturligtvis funnits exempel på dålig nationalism, men det är absolut inget fel med att vara nationalist på ovan beskrivna sätt.

Kommentera här: