En stolt Sverigedemokrat

Jag har i dagarna kunnat fira mina första 6 månader som Sverigedemokrat. Jag firade tillsammans med goda vänner genom att besöka ett stormöte i Gävle. Det var en mäktig upplevelse med närmare 1000-talet personer i ett absolut fullsatt konserthus i Gävle och med hela partiledningen framme på scenen.

Den framåtanda, den intellektuella skärpa och den moraliska resning som våra unga ledare visar är imponerande. Jimmies lågmälda, resonerande, samarbetssökande framförande kom från en blivande statsman. Under mina 6 månader har jag blivit allt mera övertygad om att vi har alla förutsättningar för att bli det nya statsbärande partiet, och att våra ledare är redo för att axla det ansvaret. Kvällen i Gävle gjorde mig ännu mera övertygad.

Dessutom fick jag åter igen en känsla som jag ofta får bland mina nyblivna partivänner. Det känns som att vi gemensamt håller på att bygga upp något väldigt bra, något jag kallar för det nya Folkhemmet. Det gamla har nämligen gått sönder.

Partiledningen fortsatte sin Norrländska turné genom att nästa kväll besöka Ånge. Där lyckades man med bedriften att värva Centerpartiets starke man Erik Thunefors över till Sverigedemokraterna. Välkommen Erik säger jag, och jag förstår dig mycket väl. Jag har själv vuxit upp i en Centerfamilj. Min far var en gång i tiden Centerpartistisk lokalpolitiker i Ånges grannkommun Indals-Liden (numera Sundsvall) och han skulle vända sig i sin grav om han kunde se vad Centerpartiet innebär idag.

När jag i höstas för första gången besökte ett Sverigedemokratiskt möte var jag beredd på det värsta, men det blev det bästa. Innan jag gav mig av till mötet sade jag till min fru "Om det nu är skinnskallar och galenpannor som finns där då vänder jag i dörren". T.o.m. jag som nu gått med i partiet var fortfarande lite präglad av den falska bild som pressen skapat om Sverigedemokraterna.

Men jag hade inte behövt oroa mig. Det jag kom in till var en samling helt vanliga svenskar. Män och kvinnor, unga och gamla, vita och färgade och med rötter i eller utanför Sverige. Och nästan alla jag talade med verkade vara "före detta någonting". Jag satt bland före detta Socialdemokrater, före detta Moderater, före detta Centerpartister o.s.v. och vi var alla som en stor familj. Vi hade alla hittat något värdefullt som förenade oss. Något som var mera värdefullt än något annat, nämligen kärleken till vårt land Sverige.
 
Min väg till Sverigedemokraterna gick via Moderaterna som jag stödde i nästan 40 år. De senaste åren började jag dock allt mera ifrågasätta vart Moderaterna och partiets politik var på väg. Till slut blev jag tvungen att konstatera att det parti jag stött i 40 år inte fanns längre.  Det hade blivit kapat av en grupp naiva och ansvarslösa verklighetsförnekare.

Den politik och ideologi jag stött i 40 år finns dock fortfarande. Numera är det Sverigedemokraterna som i allt väsentligt står för den.

Jag och andra i min generation födda på 50/60-talet ärvde ett bra och fungerande land. Jag vill gärna vara med och lämna över något minst lika bra till dom som kommer efter oss.
 
Därför är jag sedan i september 2015 medlem i Sverigedemokraterna.


TILL DIG SOM ÄR NYFIKEN PÅ SVERIGEDEMOKRATERNA

Tyvärr finns det mycket vanföreställningar om vad det innebär att vara Sverigedemokrat. Delar av media samt vissa av våra politiska motståndare har inte klarat av att ta en ärlig debatt med oss. Istället har man spridit felaktig och missledande information och ibland rena lögner om oss.

Gör istället som redan över 1 miljon andra svenskar har gjort och använd din intelligens och ditt sunda förnuft. Lyssna på oss som redan är Sverigedemokrater och läs sedan vårt partiprogram. Det hittar du på www.sd.se i såväl kortform som i sin helhet.

Det är ganska troligt att du upptäcker att du faktiskt är Sverigedemokrat. Du visste bara inte om det innan du hade läst vårt partiprogram. Alla håller naturligtvis inte med om allt. Det gör inte jag heller. Men faktiskt är det så att de flesta Alliansväljare och Socialdemokrater i allt väsentligt redan sympatiserar med oss.

Så varför då inte ta steget och komma över till oss?
Du behövs.


TILL MINA SVERIGEDEMOKRATISKA PARTIKAMRATER

Det är viktigt att vi alla gör allt vad vi kan för att värva nya medlemmar. Värva i din familj, i din släkt, bland dina vänner, på ditt arbete. Värva i varje forum och arena du har tillgång till.
 
Ju fler vi blir desto större är möjligheterna för att vi med våra gemensamma viljor skall kunna:
- Stoppa den negativa utveckling som nu pågår.
- Vända utvecklingen så att Sverige kan bli det land vi vill ha.

Kom ihåg några tänkvärda ord från en stor man (Mahatma Gandhi) som betydde mycket för sitt folk:
1. Först ignorerar dom oss.
2. Sedan hånar dom oss.
3. Sedan slåss dom mot oss.
4. Sedan vinner vi.
Jag tror att vi har kommit en bra bit på väg. Jag tror att det är punkt 3 vi är på väg in i, så nu gäller det att vi alla hjälps åt med att framföra vårt budskap på bästa möjliga sätt.


Och kom ihåg.
Ingen har rätt att håna dig, försöka diskriminera dig eller förhindra dig att sprida vårt budskap. Det är din självklara demokratiska rätt att ha en politisk åsikt och att verka för att sprida den.

Och sist men inte minst.
Var stolt över att du är Sverigedemokrat och har valt en linje som innebär att du stödjer arbetet med att trygga och bevara vårt land. Bär din politiska övertygelse med den stolhet den är värd.


Uppsala i mars 2016
Stefan Fahlander

Kommentarer:

1 Rikke:

skriven

Jo, jag kan förstå att du som före detta M går över till SD.
Där har du ett parti som är ännu mera höger än M...

Svar: Vi har massor av före detta Socialdemokrater bland oss också.
Stefan Fahlander

Kommentera här: