Jag har lämnat Moderaterna

I nästan 40 års tid har jag röstat moderat. I min ungdom var jag medlem i Muf och Heimdal (Fria Moderata Studentförbundet), men därefter har jag inte varit politiskt aktiv. Jag har haft fullt upp med att jobba och försörja mig och min familj.

De senaste åren har jag mer och mer börjat fråga mig vart det parti jag stött i snart 40 år är på väg. Jag har slutligen blivit tvungen att konstatera att det inte finns längre.  Det har blivit kapat av en grupp naiva och ansvarslösa verklighetsförnekare. Det är ett stort svek mot oss moderata väljare som inte varit tillräckligt observanta för att inse vad som var på väg att hända.

Den politik och ideologi jag stött i 40 år finns dock fortfarande. Numera är det Sverigedemokraterna som i allt väsentligt står för den.

Jag och andra i min generation födda på 50/60-talet ärvde ett bra och fungerande land. Jag vill gärna vara med och lämna över något minst lika bra till dom som kommer efter oss. När barn och barnbarn om 20 år frågar mig vad jag gjorde under "den stora oredan" vill jag stolt kunna svara att "Jag var med och byggde det nya folkhemmet. Det gamla hade nämligen gått sönder".
 
Jag vill inte längre vara en av dem som står bredvid och tittar på. Dom är nästan lika skyldiga som dom som ställde till eländet. Vem vill för sina barnbarn erkänna att man var en feg ynkrygg som bara stod vid sidan om och tittade på.

Därför är jag sedan i september 2015 medlem i Sverigedemokraterna.

Stefan Fahlander

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

förstår dig jämngammal.arbetar barn men de 2 sista valen sd.vänner försvann men börjar nu höra av sig när de ser vart vindarna blåser.min kvinna och jag har varit som paria för vi röstat sd.men riktiga vännerna kvar.se det som ett reningsbad.matchen har inte ens börjat

2 Lars Ekvall:

skriven

Hej Stefan!
Jag måste få gratulera dig till ett lyckat val!
I januari 2015 gjorde jag samma val med den skillnaden att jag var aktiv kommunpolitiker för (M).
Nu är jag sverigedemokrat och trivs som fisken i vattnet.
Man får en helt annan backning och utrymme att verka politiskt nu.

//Lars

Svar: Tack, och jag måste få gratulera dig. Just aktiva politiker från andra partier borde vara högvilt för oss, och jag tror att det finna många som kan tänka sig att komma över.
Stefan Fahlander

Kommentera här: