Du onda och falska kvinna

Öppet brev till Mona Sahlin

Vik hädan.
Vik hädan du onda och falska kvinna.

Du har tagit dig friheten att kasta dig i strupen på, trakassera, jaga, håna och kränka
- en skolfröken från Söderköping.
- de 1000-tal människor som stod vid hennes sida under Folkets Demonstration i Stockholm för några veckor sedan.
- de förmodligen miljontals svenskar som stödjer iden om och budskapet från Folkets demonstration.

Som den förste och främste av "Hatets och illviljans kolportörer" har du angripit dessa människors självklara demokratiska rätt att ha och visa en politisk åsikt. Människor som till absolut övervägande delen består av helt vanliga svenskar. Gamla och unga, män och kvinnor, vita och svarta, med sina rötter i Bollnäs, Barcelona eller Bagdad. Män och kvinnor som med sina händer, sitt arbete, sitt svett och sitt blod har byggt vårt land. Och dom tar du dig friheten att spotta på.

Från din offentliga position som den s.k. Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism har du tagit dig friheten att sprida ditt gift.

Du har anklagat dessa människor för allt möjligt. Du har anklagat dem för att vara nazister, rasister, fascister, främlingsfientliga och jag vet inte allt. Du har anklagat dem för att vara aggressiva våldsverkare som jagat folk med träpåkar runt centrala Stockholm. Mig veterligen var du inte ens närvarande. Hur kan du då överhuvudtaget anklaga någon för någonting?

En kvinna som faktiskt var med på plats har istället sagt. Jag citerar:
"Jag är vän här på facebook med flera av dess talare. En del av dem har jag haft kontakt med under flera års tid. Jag har lyssnat på vad de haft att säga, och jag har bara hört sakliga och vettiga argument från deras håll. Inga konstigheter alls. Helt normala vettiga synpunkter från människor som jag har fullt förtroende för. Jag är ändå rätt kräsen när det gäller vänskap och förtroendefulla relationer, men de människor som jag känner av de som talade i Folkets Demonstration håller måttet. De är kunniga, engagerade, vet vad de talar om, har integritet, hjärta och civilkurage."

Jag var inte heller närvarande vid Folkets demonstration, men jag följde nyheterna såväl före som efter som under demonstrationen. Jag kunde snabbt konstatera att nyheterna om vad som hänt fanns i två helt olika versioner. Det var som om de handlade om två helt olika händelser.

Jag lade därefter ner timmar och dagar på att läsa reportage, insändare och inlägg på sociala media. Jag tittade på bilder, filmer och inspelningar. Jag intervjuade och pratade med människor som hade varit med. Till slut kunde jag inte göra annat än att konstatera:

Den verklighetsbeskrivning som traditionell media som t.ex. SVT, Aftonbladet, Dagens Nyheter m.fl. gjorde var i allt väsentligt totalt falsk. Uppenbarligen härstammade den från något slags parallellt universum.

Den verklighetsbeskrivning som fanns i s.k. alternativ media var i allt väsentligt helt korrekt.

Det handlade alltså om en i alla avseenden fredlig, seriös demonstration där helt vanliga människor deltog under fredliga och ordnade former. Att påstå något annat är ren lögn.

Den här totalt förljugna nyhetsrapporteringen fick mig att bli rasande. Det fick mig att bli så rasande att jag bestämde mig för att jag, trots att jag nyligen är 60 år fyllda, inte längre kan stå och titta på. Jag måste ge mig in i debatten och försöka lämna mitt bidrag till att sunt förnuft återställes.

Jag uppmanar nu också alla Sverigevänner att:
- Gå in på www.folketsdemonstration.se och lära er mera om vad denna fantastiska folkrörelse handlar om.
- Med gemensamma krafter bygga det nya folkhemmet. Det gamla har nämligen gått sönder.

Slutligen Mona,

Mig veterligen har du aldrig uppfyllt förtroendet för något offentligt uppdrag du tilldelats.
Mig veterligen har du svikit varje förtroende du fått. Från Toblerone till terrorister.
Mig veterligen har du i hela ditt liv varit en politisk broiler utan minsta insikt i eller förståelse för vanliga människors livssituation.

Jag uppmanar dig nu att be om ursäkt. Be alla de människor du förolämpat och spottat på om ursäkt.
Be dem om ursäkt från djupet av ditt hjärta och på dina bara knän.

Jag hoppas att du har modet, kraften och förståndet att göra det. Det kanske också kan vara ett första steg i processen att vinna svenska folkets förtroende för din nuvarande roll.

Om du inte klarar av att be om ursäkt har jag bara mitt djupaste förakt att erbjuda dig, och dessutom följande budskap:
Lämna vårt land. Lämna vårt land och kom aldrig tillbaka.
Du har för all framtid förverkat rätten att kalla Sverige för ditt land.

Uppsala i februari 2016
Stefan Fahlander
En helt vanlig Svensson

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

TACK...! Så rätt, så klokt och så bra skrivet!

2 Sören:

skriven

Klockrent skrivit och helt enig!

3 RoseMarie Hagberg:

skriven

Det du skrev var mina ord och det jag känner. En eloge för att du skrev detta..

4 Bertil Jagebro:

skriven

Sakligt o korrekt återgivet. Stefan Fahlander ett namn att minnas. Jag hoppas på fler inlägg som bygger på fakta, liksom den ovanstående !!!

Kommentera här: