Ni fega uslingar

Hur har ni bara mage.
Hur har ni bara mage att som en flock vilddjur kasta er i strupen på, trakassera, jaga och håna en skolfröken från Söderköping. En skolfröken från Söderköping som inte gjort annat än använt sin självklara demokratiska rätt att ha och visa en politisk åsikt.
 
Och främst i flocken kommer den s.k. Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism. Hon är inte min Nationella samordnade för något alls. I mina ögon är hon inget annat än den främste av "Hatets och illviljans kolportörer".

Jag tror att ni är rädda för en skolfröken från Söderköping och att hon skrämmer er in i bara benmärgen.
Och vet ni vad, jag tror att ni gör helt rätt i att vara rädda. Kvinnor och män som hon kan vara de "Game Changers" vi behöver. Jag tror att ni i sådana män och kvinnor ser formidabla hot som ni nu gör allt för att kväsa och trycka ner.

Som vi alla vet har del av den invandrings- och migrationskritiska debatten tidigare förts av människor som kanske haft s.k. kontroversiella bakgrunder, kanske uttryckt sig mindre bra, som ibland haft lite extrema åsikter och som ibland kanske kommit med konstiga konspirationsteorier.

Och så kommer då plötsligt en vanlig skolfröken från Söderköping och säger det som i stort sett var och varannan svensk tycker och tänker. Hon är intelligent, duktig och verbal och uttrycker sig bra och seriöst i såväl tal som skrift. Vad jag förstår har hon heller inga lik i lasten, hyser inga extrema åsikter och tror heller inte på några konstiga konspirationsteorier. Hon är som folk är mest, men har modet att våga berätta det för andra och också modet att offentligt stå för sin uppfattning.

Ni har anklagat henne för allt möjligt. Enligt er är hon nazist, rasist, fascist, främlingsfientlig och jag vet inte allt. Vad jag kan se har hon aldrig gjort eller sagt något som ger er minsta grund för sådana anklagelser. Hon är inte ens Sverigedemokrat. Inte ens de kan ni anklaga henne för.

Den skolfröken jag avser är alltså Annelie Sjöberg som var en av de kvinnor och män som höll tal under Folkets demonstration för några veckor sedan

I min värld spottar man inte på sådana människor, utan man hyllar dem för deras mod, och ger dem det stöd de förtjänar.

Med vilken jävla rätt sätter ni fega uslingar igång att jaga henne?

Ni borde skämmas.

Med ni menar jag hela det politiskt korrekta etablissemanget med politiker, nationella samordnare, mediafolk, kulturfolk och deras svans av anhängare.

Nästa gång Annelie talar på Folkets demonstration står jag gärna vid hennes sida och visar mitt stöd.
Jag uppmanar också alla andra, idag kanske miljontals svenskar och invandrare, som helt eller delvis delar hennes åsikter att kliva fram och visa sitt stöd.

Uppsala februari 2016
Stefan Fahlander
En helt vanlig Svensson
 

Kommentarer:

1 Dolf (a.k.a. Anders Ericsson):

skriven

Lite för långt bort för mig, men jag har andligen anslutit mig med Ett bittert piller 3: Fröken Kanin demonstrerar | Genusdebatten (http://genusdebatten.se/ett-bittert-piller-3-froken-kanin-demonstrerar/)

Kommentera här: