Är dom landsförrädare ?

 
Familjeförrädare
Den som utan sina syskons vetskap och/eller tillåtelse i stor skala börjar ge bort sina gamla dementa föräldrars tillgångar till främmande människor uppträder naturligtvis svekfullt och oärligt. Vad skulle vi kalla en sådan människa? Familjeförrädare kanske vore ett bra ord?

Landsförrädare
Den som utan sina landsmäns vetskap och/eller tillåtelse  i stor skala börjar ge bort sitt lands tillgångar till främmande människor uppträder i mina ögon svekfullt och oärligt. Jag anser att Landsförrädare är ett bra namn på en sådan människa.

Från politiskt korrekta kretsar har det börjat komma allt mera protester mot att vi Sverigevänner använder detta ord.

Varför?
Är det kanske , jag citerar William Shakespear:
"eftertankens kranka blekhet" som börjar påminna sig?

Jag tänker i alla fall fortsätta att använda just ordet landsförrädare när jag syftar på människor som uppträder på ovan beskrivna sätt.

Jag hoppas att alla ni som delar mina synpunkter också kommer att göra det.

Kommentera här: